We don't need no education
Forum nie poświęcone nauce:P
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum We don't need no education Strona Główna
->
Wszystko o OGame
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
BlackBoard
----------------
Off Topic
Regulamin
Zapytania i pomysły
Enemy Territory
----------------
Klasy
Download
Arsenał
Mapy
Server
CoD2
----------------
Call of Duty 2
Counter Strike
----------------
Download
A cóż to za twór?
Arsenał
Ogame
----------------
Wszystko o OGame
Małe conieco
----------------
Minigierki
Gierki dla dorosłych:)
Linkownia
Pliki
Filmiki
Warezownia
MU
----------------
MU
Servy
Download
Klasy
Pliki serverowe
Tibia
----------------
Download
Opis gry
Klasy
Krainy
Servy
Stawianie serva
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
QszaQ
Wysłany: Czw 23:10, 02 Lut 2006
Temat postu: Przydatne wzory
Cytat:
Legenda:
x^y - potęgowanie, np. 3^2=9
sqrt(x) - pierwiastkowanie, np. sqrt(9)=3
System szpiegowania wroga
Jeśli wróg ma większy poziom technologii szpiegowskiej niż Ty to:
X = LiczbaTwoichSond - ( PozSzpiegWroga - PozSzpiegTwój )^2
Jeśli wróg ma równy Twojemu poziom technologii szpiegowskiej to:
X = LiczbaTwoichSond
Jeśli wróg ma mniejszy od Ciebie poziom technologii szpiegowskiej to:
X = LiczbaTwoichSond + ( PozSzpiegTwój - PozSzpiegWroga )^2
To, co uzyskasz ze szpiegowania pokazuje schemat:
X<=1: surowce
X=2: surowce + flota
X=3,4: surowce + flota + obrona
X=5,6: surowce + flota + obrona + budynki
X>=7: surowce + flota + obrona + budynki + technologia
Godzinne wytwarzanie surowców przez kopalnie
(wynik zaokrąglony jest w dół do najbliższej liczby całkowitej, czyli nie bierze się pod uwagę części ułamkowej, uwaga: dla elektrowni słonecznej poziom 20 wychodzi 2691 w rzeczywistości jest 2690
)
Kopalnie metalu: WydobMet = 30 * Poziom * 1,1 ^ Poziom
Kopalnia kryształu: WydobKrysz = 20 * Poziom * 1,1 ^ Poziom
Wytwórnia deuteru: WytwDeut = 10 * Poziom * 1,1 ^ Poziom * ( -0,002 * MaxTemp + 1,28 )
Elektrownia słoneczna: WytwEner = 20 * Poziom * 1,1 ^ Poziom
Elektrownia fuzyjna: WytwEner = 50 * Poziom * 1,1 ^ Poziom
Godzinny pobór energii przez kopalnie
(wynik zaokrąglany jest do góry, czyli przy części ułamkowej różnej od zera całkowitą część wyniku należy zwiększyć o 1 a ułamkową wyzerować)
Kopalnia metalu: MPobor = 10 * Poziom * 1,1 ^ Poziom
Kopalnia kryształu: KPobor = 10 * Poziom * 1,1 ^ Poziom
Wytwórnia deuteru: DPobor = 20 * Poziom * 1,1 ^ Poziom
Godzinny pobór deuteru przez elektrownie fuzyjną
(wynik zaokrąglany jest do góry, uwaga: nie należy zwracać uwagi na dane z tabeli w grze, gdyż tabela ta uzależniona jest od temperatury, a temperatura nie ma wpływu na pobór deuteru przez EF)
FPobor = 10 * Poziom * 1,1^Poziom
Czas lotu statku
Dystans to różnica pomiędzy pozycjami planet (układów, galaktyk), między którymi będzie podróżować statek. ProcentPredk to procent prędkości (ustawianej przy wysyłaniu floty). Predkosc to prędkość danego statku powiększona o bonusy uzyskane od kolejnych poziomów odpowiednich technologii (szczegóły patrz niżej Zwiększenie prędkości dzięki napędom).
Czas podróży statków kosmicznych (w sekundach) między
własną planetą a własnym PZ / Księżycem: CzasPZ = 10 + 35000 / ProcentPredk * sqrt ( 5000 / Predkosc )
planetami: CzasPlan = 10 + 35000 / ProcentPredk * sqrt (( 1000000 + Dystans * 5000) / Predkosc )
układami: CzasUkl = 10 + 35000 / ProcentPredk * sqrt (( 2700000 + Dystans * 95000) / Predkosc )
galaktykami: CzasGal = 10 + 35000 / ProcentPredk * sqrt (( 20000000 * Dystans) / Predkosc )
(wynik zaokrąglany w zwykły sposób, czyli np. 2,3=2 ; 2,5=3 ; 2,7=3 )
Zwiększenie prędkości dzięki napędom
Za każdy odkryty poziom napędu spalinowego prędkość statków używających tego napędu (transportowce, lekkie myśliwce, recyklery, sondy szpiegowskie) wzrasta o 10%.
Za każdy odkryty poziom napędu impulsowego prędkość statków używających tego napędu (ciężkie myśliwce, krążowniki, statki kolonizacyjne, bombowce) wzrasta o 20%.
Za każdy odkryty poziom napędu nadprzestrzennego prędkość statków używających tego napędu (statki bojowe, niszczyciele, gwiazdy śmierci) wzrasta o 30%.
UWAGA: Wszystkie bonusy liczone są względem wartości podstawowej prędkości.
Od wersji 0.69c rozwój Napędu impulsowego na 5 poziom powoduje, że MT będą latać szybciej mając silnik impulsowy, a rozwój Napędu nadprzestrzennego na 8 poziom sprawi, że bombowce będą latać szybciej mając silnik nadprzestrzenny.
Koszt paliwa dla podróżującego statku
ZuzycPaliwa to zużycie paliwa przez dany statek (dane jest w parametrach technicznych statku). Wzory opisują kolejno koszta paliwa dla podróży na własne PZ (lub Księżyc), między planetami, układami i galaktykami:
KosztPalPZ = 1 + ZuzycPaliwa * 5000 / 35000000 * ( ProcentPredk / 100 + 1 ) ^ 2
KosztPalPlan = 1 + ZuzycPaliwa * ( 1000000 + 5000 * Dystans ) / 35000000 * ( ProcentPredk / 100 + 1 ) ^ 2
KosztPalUkl = 1 + ZuzycPaliwa * ( 2700000 + 95000 * Dystans ) / 35000000 * ( ProcentPredk / 100 + 1 ) ^ 2
KosztPalGal = 1 + ZuzycPaliwa * ( 20000000 * Dystans ) / 35000000 * ( ProcentPredk / 100 + 1 ) ^ 2
(wynik zaokrąglany w zwykły sposób)
Koszt rozbudowy budynku
Wzory przedstawiają ile trzeba wydać surowców, żeby wybudować budynek o poziomie "Poziom".
Kopalnia metalu: Metal = 60 * 1,5 ^ ( Poziom - 1 ) oraz Krysztal = 15 * 1,5 ^ ( Poziom - 1 )
Kopalnia kryształu: Metal = 48 * 1,6 ^ ( Poziom - 1 ) oraz Krysztal = 24 * 1,6 ^ ( Poziom - 1 )
Wytwórnia deuteru: Metal = 225 * 1,5 ^ ( Poziom - 1 ) oraz Krysztal = 75 * 1,5 ^ ( Poziom - 1)
Elektrownia słoneczna: Metal = 75 * 1,5 ^ ( Poziom - 1 ) oraz Krysztal = 30 * 1,5 ^ ( Poziom - 1 )
Elektrownia fuzyjna: Metal = 900 * 1,8 ^ ( Poziom - 1 ) , Krysztal = 360 * 1,8 ^ ( Poziom - 1 ) oraz
Deuter = 180 * 1,8 ^ ( Poziom - 1 )
Koszt rozbudowy wszystkich innych budynków podwają się z każdym poziomem.
(wynik zaokrąglony jest w dół do najbliższej liczby całkowitej)
Koszt rozbudowy n-poziomów budynku
Wzór przedstawia ile trzeba wydać razem surowców, żeby wybudować budynki od poziomu "PzmD" do poziomu "PzmG" (włącznie z tymi poziomami). Jeżeli podstawi się PzmD=PzmG to otrzyma się wyżej opisany wzór na Koszt rozbudowy budynku.
Ogólny wzór: Surowiec = KPP * Wsp ^ ( PzmD - 1 ) * ( Wsp ^ ( PzmG - PzmD + 1 ) - 1 ) / ( Wsp - 1 )
gdzie:
KPP - koszt pierwszego poziomu (podstawia się metal, kryształ lub deuter)
Wsp - współczynnik
PzmD - poziom dolny
PzmG - poziom górny
Kopalnia metalu: Metal = 60, Krysztal = 15, Wsp = 1,5
Kopalnia kryształu: Metal = 48, Krysztal = 24, Wsp = 1,6
Wytwórnia deuteru: Metal = 225, Krysztal = 75, Wsp = 1,5
Elektrownia słoneczna: Metal = 75, Krysztal = 30, Wsp = 1,5
Elektrownia fuzyjna: Metal = 900, Krysztal = 360, Deuter = 180, Wsp = 1,8
Dla wszystkich innych budynków : Wsp = 2 (a KPP należy sprawdzić w Cennik)
Uwaga: Powyższy wzór można zastosować również do badań, Wsp = 2 (oprócz Technika grawitonów).
(wynik zaokrąglony jest w dół do najbliższej liczby całkowitej)
Czas budowy i badania
Statku lub obrony: CzasSO = 3600 * ( Metal + Krysztal ) / ( 2500 * ( PoziomStoczni +1 )) * 0,5 ^ PoziomFabNanit
Budynku: CzasBud = 3600 * ( Metal + Krysztal ) / ( 2500 * ( PoziomFabrRobot +1 )) * 0,5 ^ PoziomFabNanit
Badania: CzasBad = 3600 * ( Metal + Krysztal ) / ( 1000 * ( PoziomLab +1 ))
(wynik zaokrąglony jest w dół do najbliższej liczby całkowitej)
Księżyc
Maksymalna liczba pól: ( Srednica / 1000 ) ^ 2
Szansa zniszczenia księżyca: ( 100 - sqrt ( Srednica ) ) * sqrt ( liczba_GS )
Szansa, że Gwiazda (lub Gwiazdy) Śmierci zostanie zniszczona: sqrt ( Srednica ) / 2
Inne wzory
Koszt burzenia budynku: (Surowce potrzebne na zbudowanie tego poziomu)/x, gdzie x jest wartością o jaką zwiększają się koszty kolejnego poziomu tego budynku (jest to wartość w nawiasie po nazwie budynku w Cenniku i wynosi od 1,5 do 2 w zależności od rodzaju budynku).
Szczątki ze zniszczonej floty tworzące PZ: 30% kryształu i metalu potrzebnych na jej zbudowanie
Autonaprawa obrony: każda zniszczona struktura obronna ma 70% szansy na naprawę od razu po bitwie
Energia satelity: MaxTempPlanety / 4 + 20 (jednak nie więcej niż 50, może nawet 52
)
Zasięg falangi czujników (układy): PozFalangi ^ 2 - 1
Zasięg rakiet międzyplanetarnych (układy): PoziomNapeduImpulsowego * 2 - 1
(przy PoziomNapeduImpulsowego=0 zasięg jest ograniczony do układu, w którym wybudowany jest magazyn rakiet)
Prawdopodobieństwo zniszczenia statku lub obrony zależy od wielkości uszkodzeń podczas walki, od momentu otrzymania 30% obrażeń- np. 40% uszkodzenia opancerzenia to 40% prawdopodobieństwa zniszczenia statku lub budynku obronnego.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin